Iako se ljubomora definiše kao prirodna ljudska emocija izazvana osećajem nesigurnosti ili ugroženosti, kada se pojavi unutar kancelarije, mogu nastati ogromni problemi u čitavoj organizaciji.
Povišice drugih kolega, favorizovanje određenih sektora u odnosu na druge ili konstante pohvale i priznanja jednoj grupi ljudi ili pojedincu za uloženi napor u odnosu na druge, najčešći du okidači osećaja ljubomore. Radnici tada mogu stati na stranu jednog zaposlenog u odnosu na drugog, što dovodi do kancelarijskih tračeva, sabotaže i destruktivnog ponašanja. Osim što se na ovaj način stvara toksična atmosfera, ljubomora remeti normalno funkcionisanje čitavog kolektiva.
Kako bi sprečili ovakve situacije, poslodavci i menadžeri ljudskim resursima najpre moraju da identifikuju šta izaziva ljubomoru kod određenih radnika kako bi preduzeli određene korake ka njenom eliminisanju.
Unapređenja
Iako su unapređenja nephodna u svakom kolektivu kako bi se najbolji radnici pošteno nagradili, ona su istovremeno okidač ljubomore kod drugih radnika na istim pozicijama. Ona je utoliko jača ukoliko pojedini radnici smatraju da su baš oni zaslužili tu poziciju, ili je dobio neko od radnika koji nema potrebne kvalifikacije. Zbog toga je dužnost menadžera da na pravi način objasni zašto je određeni radnik dobio unapređenje i koji su sve faktori, veštine, umeća i kvalifikacije uticali na donošenje takve odluke. Kako bi suzbili ljubomoru kod neizabranih radnika, menadžerima se savetuje da im predlože načine na koji mogu povećati svoje šanse za budućim unapređenjima, kao što su dodatne obuke ili preuzimanje težih zadataka.
Nedostatak priznanja
Pohvala za dobro obavljen posao nekolicini radnika umesto čitavoj grupi takođe može izazvati trzavice u međuljudskim odnosima. Naravno, ukoliko su pojedinci svojim radom i zalaganjem zaista zaslužni za određeni uspeh to treba istaći, međutim, ostali radnici moraju znati listu kriterijuma za ocenjivanje učinka. Na ovaj način će se kreirati zdravija atmosfera i konkurencija, gde će se svaki od radnika će se truditi da zablista u narednom periodu.
Favorizovanje
Mnogi ljudi na rukovodećim pozicijama odbijaju da priznaju da su im pojedini radnici draži od drugih, bilo zbog toga što se u njihovom društvu osećaju prijatno ili što sa njima imaju mnogo toga zajedničkog. Neretko dešava i da su „omiljeni“ radnici pošteđeni mnogih zadataka koje ostali uredno izvršavaju ili da se baš njima dodeljuju najjednostavnije dužnosti. Kao menadžer, ovakve situacije jednostavno morate izbegavati bez obzira koliko vam je jedan zaposleni draži od drugog. Tretiranjem svih radnika na isti način i pružanjem prilike svakom pojedincu za iznese svoje mišljenje i ideje, umesto nekolicini, suzbijate i najmanji povod za ljubomorom kod zaposlenih.
Nedostatak timskog rada
Ogorčenost i ljubomora često rastu kada recimo jedna grupa ljudi ili jedno odeljenje unutar organizacije ima poseban tretman u odnosu na druge. Na primer, jedna grupa stalno ostaje da radi prekovremeno, dok ostali odlaze na vreme. Ovde menadžeri moraju da pravilno balansiraju i uključe sve zaposlene ka ostvarenju zajedničkog cilja. Produktnivnost se ne postiže kada radnici upiru prstom jedni u druge, već kada svi rade kao jedan tim.